CA LA PEPETA - MAS D'EN QUINTANA
BELLCAIRE D'EMPORDÀ - EL BAIX EMPORDÀ
Fotos de Joan Dalmau Juscafresa
https://joandalmaujuscafresa.blogspot.com/
Actualment aquest edifici està en molt mal estat i es propietat de l'Ajuntament de Bellcaire d'Empordà, ojalà es pugui restaurar com es mereix i conservar un patrimoni important d'aquest magnífic poble.
Ca la Pepeta (Mas Quintana) és un magnífic exemple de mas
del segle XVI que ha estat habitat fins a inicis del segle XXI. Es va construir
fora del poble, possiblement sobre un edifici encara més antic, i amb el creixement
modern va quedar incorporat dins el nucli urbà.
Està format per un gran cos allargat amb la façana
principal inusualment orientada a l’est, seguint el recorregit de l’antic camí
que travessava el poble.
L’edifici té una estructura de planta i dos pisos, on s’hi
poden observar les diferents ampliacions i reformes que es van anar afegint
segons les necessitats de cada època.
A la planta baixa s’hi situava l’entrada, les corts dels animals, el celler, la comuna...A la part superior hi havia la sala, la cuina, els dormitoris, els graners, l’estenedor, els assecadors...i al voltant del pati de davant la casa hi havia coberts, l’era, pallisses i estables.
Aquest text d’Isaïes que apel·la a la misericòrdia, inscrit a la finestra principal de la façana, ha estat seguit pel poble de Bellcaire a través d’un procés participatiu per a l’adquisició, per part del consistori, d’aquest esplèndid mas. En un futur, després d’importants obres de rehabilitació, donarà cabuda a espais d’ús per a la gent del poble amb els serveis públics centralitzats, fet que permetrà la conservació de l’edifici i la seva història.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada